Metodologia E.Infantil

Segons Decret 30/2022, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el currículum i l’avaluació de l’educació infantil a les Illes Balears, la finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament integral i harmònic dels alumnes en totes les seves dimensions: física, emocional, sexual, afectiva, social, cognitiva, artística, científica i cultural tot potenciant l’autonomia personal i la creació progressiva d’una imatge positiva i equilibrada d’ells mateixos, així com l’educació en valors cívics per a la convivència.

Aquesta etapa ha d’atendre progressivament el desenvolupament afectiu, el moviment i els hàbits de control corporal, les manifestacions de la comunicació i del llenguatge i les pautes elementals de convivència i relació social, les destreses logicomatemàtiques, així com el descobriment de les característiques físiques, socials i culturals del medi en què viuen els alumnes. A més, ha de facilitar que elaborin una imatge positiva i equilibrada de si mateixos i que adquireixin autonomia personal.

La pràctica educativa en aquesta etapa ha de cercar desenvolupar i assentar progressivament les bases que facilitin el màxim desenvolupament de cada alumne. Aquesta pràctica s’ha de basar en experiències d’aprenentatge globalitzades , significatives i emocionalment positives així com en l’experimentació i el joc.

Així doncs, al CEIP Gènova basam la metodologia d’Educació Infantil en el treball dels hàbits i rutines, l’educació emocional, la realització de projectes d’aula, els tallers de llenguatge, les estacions d’aprenentatge i els espais d’aprenentatge, apostant per un aprenentatge manipulatiu i vivencial, fomentant els interessos, les fortaleses i l’autonomia dels alumnes així com les relacions socials.