Metodologia E.Primària

Segons el Decret 31/2022, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària a les Illes Balears, la finalitat de l’educació primària és facilitar als alumnes els aprenentatges de l’expressió i comprensió oral, la lectura, l’escriptura, el càlcul, les habilitats lògiques i matemàtiques, el pensament científic, la salut, l’adquisició de nocions bàsiques de la cultura i l’hàbit de convivència, així com els d’estudi i treball, el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat, amb la finalitat de garantir una formació integral que contribueixi al ple desenvolupament de la seva personalitat i a preparar-los per cursar amb aprofitament l’educació secundària obligatòria. També es proposa valorar les actituds solidàries i no discriminatòries, per assumir els seus deures i exercir els seus drets com a ciutadans. Així mateix, té com a finalitat ajudar els alumnes a adquirir la consciència de pertànyer a la comunitat de les Illes Balears.

Recollint els seus principis pedagògics, en aquesta etapa s’ha de posar especial èmfasi a garantir la inclusió educativa, l’atenció personalitzada a l’alumne i les seves necessitats d’aprenentatge desenvolupant i assentant progressivament les bases que facilitin a cada alumne una adequada adquisició de les competències clau previstes en el perfil de sortida dels alumnes al final de l’ensenyament bàsic, tenint sempre en compte el seu procés maduratiu individual, així com els nivells d’assoliment esperats per aquesta etapa. Per tal de fomentar la integració de les competències, s’ha de dedicar un temps de l’horari lectiu a la realització de projectes significatius per als alumnes i a la resolució col·laborativa de problemes, tot reforçant l’autoestima, l’autonomia, la reflexió i la responsabilitat. A més a més, s’ha de potenciar l’aprenentatge significatiu per tal de promoure l’autonomia i la reflexió.

A més a més, l’acció educativa ha de procurar la integració dels aprenentatges i ha de posar de manifest les relacions entre les àrees i la seva vinculació amb la realitat lingüística, social, cultural i tecnològica. També s’ha de promoure el treball en equip i afavorir una progressiva autonomia dels alumnes que contribueixi a desenvolupar la capacitat d’aprendre per si mateixos.

Per tot això, al CEIP Gènova combinam diverses estratègies metodològiques tals com els projectes de treball, els tallers de llenguatge, les matemàtiques manipulatives, les estacions d’aprenentatge, el treball cooperatiu, l’ús de les TIC per exemple mitjançant el Classroom i diverses aplicacions digitals utilitzant chromebooks, així com també el format del llibre de text en algunes àrees. També posam especial esment en el foment dels hàbits de treball, l’educació emocional, la sensibilització amb els ODS, el treball dels valors cívics i socials i el respecte a les normes de convivència.